رژیم شیردهی برای مادران
نوشته شده توسط : شکری

رژیم شیردهی برای بانوانی مورد استفاده قرار می گیرد که به تازگی مادر شده اند و نگران میزان اضافه وزن خود هستند. شما هم اگر به دنبال یک رژیم لاغری در دوران شیردهی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین نقش در تغذیه هر کودکی را مادر بر عهده دارد. هر مادر در دوران بارداری حداکثر 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند. به همین دلیل اکثر بانوان پس از بارداری به دنبال یک رژیم شیردهی می روند تا بتوانند به وزن ابتدایی خود قبل از بارداری برگردند.

همچنین گفتنی است که تغذیه کودک در دوران نوزادی بسیار مهم است بنابراین مهم است که مادر از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کند. با به کار گیری بهترین روش لاغری می توانند کاهش وزن داشته و لاغر شوند.

چقدر پس از زایمان می توانیم رژیم را شروع کنیم؟

رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان بسیار سخت است زیرا برنامه و روتین معمول مادر پس از زایمان به خاطر اضافه شدن یک عضو جدید، تغییر می کند. پس از مدتی حتی برای کاهش وزن می توانید از بهترین ورزش برای لاغری نیز استفاده کنید.  به همین دلیل به مادر باید فرصت داد تا به برنامه جدید زندگی خود عادت کند. پس از آن می تواند به مرور از انواع غذاهای کم کالری استفاده کند. همچنین می تواند لیست غذاهای سیرکننده را در برنامه غذایی خود جای دهد و نم نم به سراغ رژیم شیردهی برود.

اگر بر اساس یک رژیم کالری شماری از همان ابدا پس از زایمان میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند؛ این امر می تواند بر تغذیه نوزاد آن ها تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نیاز است که از مواد غذایی خوب و مقوی استفاده کنند.

چگونه رژیم شیردهی خود را حفظ کنیم؟

برای اینکه بتوانید رژیم خود را رعایت کنید باید واقع گرا باشید. یعنی با یک الی دو روز رژیم گرفتن انتظار کاهش وزن شدید نداشته باشید. همچنین نباید با محاسبه BMI از خود ناامید شوید. زیرا به مرور می توانید به وزن خود باز گردید. استرس و فشارهای عصبی می تواند شما را به سمت پرخوری عصبی سوق دهد. از این عوامل بپرهیزید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: